The two angels on the top of the Ark of the Covenant stand for the quantum computing that solves crucial problems. Every newsletter encloses a unique application of quantum computing. The November-December 2020 letter deals with the providential oncoming of the Third Rome within global Democracy. The January-February 2021 letter describes a looming ecological avalanche. The March-April one will address the meaning of the 39,000-year-old crossing of Gorham’s Cave at Gibraltar. The esoteric teachings of the main Sacred Texts will make the May-June letter. A July-August essay on key philosophers will follow. The September-October issue will discuss a few masterworks of the arts.
And the last letter of 2021 will broach the universal grammar behind all languages.
Los dos ángeles en la tapa del Arca de la Alianza representan la computación cuántica que resuelve problemas críticos. Cada carta encierra una aplicación única de la computación cuántica. La carta de noviembre-diciembre del 2020 trata de la providencial venida de la Tercera Roma con la Democracia global. La carta de enero-febrero del 2021 describe un alud ecológico latente. La de marzo-abril expondrá el sentido del Cruce de Gorham en Gibraltar, trazado hace unos 39,000 años. Las enseñanzas esotéricas de algunos Textos Sagrados se darán en la carta de mayo-junio. Un ensayo sobre filósofos célebres seguirá en julio-agosto. El número de septiembre-octubre discutirá algunas obras maestras del arte. Y la última carta del 2021 ilustrará la gramática universal detrás de toda lengua.
I due angeli sull'Arca dell'Alleanza rappresentano la computazione quantica che risolve problemi critici. Ogni lettera racchiude un'applicazione unica della computazione quantica. La lettera di novembre-dicembre del 2020 versa sulla venuta provvidenziale della Terza Roma con la Democrazia globale. La lettera di gennaio-febbraio 2021 descrive la valanga ecologica latente. Quella di marzo-aprile verserà sul significato dell’incrocio scolpito circa 39.000 anni fa nella grotta di Gorham a Gibilterra. Gli insegnamenti esoterici dei principali Testi Sacri faranno la lettera di maggio-giugno. Seguirà il saggio di luglio-agosto su alcuni filosofi celebri. Il tema di settembre-ottobre discuterà alcuni capolavori dell’arte. E l’ultima lettera del 2021 riassumerà la grammatica universale alla base di qualsiasi lingua.
The letter about the social meaning of Democracy shows why reconciling autistic classical computing (1 or 0) with artistic quantum computing (1 and 0) in the rise of the Third Rome” could help us boost sociability in global Democracy [1], overcome the problems raised by heating the atmosphere of the Earth, and foil a nuclear war that might involve the power of one million Hiroshima bombs.
La carta sobre el significado social de la Democracia muestra que la conciliación de la computación clásica autista (1 ó 0) con la cuántica artista (1 y 0) en la “Tercera Roma” nos ayudaría a reforzar la sociabilidad de la Democracia global [1], a superar los problemas suscitados por el calentamiento de la atmósfera terrestre y a evitar un conflicto nuclear con la potencia de un millón de bombas tipo Hiroshima.
La lettera sul significato sociale della Democrazia mostra che l’intesa della computazione classica autistica (1 o 0) con la quantica artistica (1 e 0) nella Terza Roma, ci aiuterebbe a rafforzare la socievolezza della Democrazia globale [1], a superare il riscaldamento dell’atmosfera terrestre e a evitare una guerra nucleare con la potenza di un milione di bombe tipo Hiroshima.
This letter hypothesizes that knowledge of the reality of the power (3) hidden in the alliance (3) of quantum (2) with classical (1) computing may aid Science, Religion, Philosophy, and Art to avoid the extremes of global warming, keep the smile of the young, and reach viable Progress.
Esta carta presume que conocer la realidad del poder (3) escondido en la alianza (3) de la computación cuántica (2) con la clásica (1) ayudará Ciencia, Religión, Filosofía y Arte a evitar los extremos del calentamiento global, mantener la sonrisa de los jóvenes y llegar a un Progreso sostenible.
Questa lettera presume che conoscere la realtà del potere (3) nascosto nell’alleanza (3) della computazione quantica (2) con la classica (1) può aiutare la Scienza, Religione, Filosofia e Arte a evitare gli estremi del riscaldamento globale, conservare il sorriso dei giovani ed incontrare un Progresso sostenibile.
A Crossing traced before 39,000 years ago by some Sage amid the members of the extinct "Homo neanderthalensis" points at the Values hidden in the alliance (or the "logos heuristics") of classical memory with quantum imagination. Recalling and exploring the values allied to nature's nature may save our young from extinction before the end of the 21st century.
Un Cruce trazado antes de 39.000 años atrás por alguna Sabia entre el extinto "Homo neanderthalensis" apunta a los Valores celados en la alianza (o la "heurística logos") de la memoria clásica con la imaginación cuántica. Recordar y explorar los valores asociados a la naturaleza de la naturaleza pudiese salvar a nuestros jóvenes de la extinción antes de finales del siglo XXI.
Un Incrocio tracciato prima di 39.000 anni fa da una Saggia tra i membri dell'estinto "Homo neanderthalensis" punta ai Valori nascosti nell'alleanza (o l'"euristica logos") della memoria classica con l' immaginazione "quantica". Ricordare ed esplorare i valori associati alla natura della natura potrebbe salvare i nostri giovani dall'estinzione prima della fine del secolo XXI.
Reading the nature of God and nature in any Sacred Text will keep the health of the perfect memory of our autistic side, or repetitive finiteness in our first attention. Yet, the perfection of classical computing is insufficient. We also need less-than-perfect uncertainty.
Any Sacred Text is a labyrinth. By opposing our autistic side (+1), our mad side (-1) will wake up less-than-perfect problems in the coherence of quantum computing (2): our artistic side, or infinity in the second attention hurt in autism.
Crossing our first with our second attention will solve our problems in the decoherence of the third attention (3) and in a Will to help others by the illumination of the “third point.”
The Union of finiteness (1), infinity (2), and nothingness (3), in the Third Attention of many readers and the Third Point of a few Saints (e.g., Teresa of Calcutta), will save the young in the 21st century.
Leer la naturaleza de Dios y del universo en cualquier Texto Sagrado mantendrá la memoria perfecta de nuestro yo autista, o la finitud de la primera atención. Mas la perfección repetitiva de la computación clásica es insuficiente. Precisamos también menos-que-la perfección.
Todo Texto Sagrado es un laberinto (2). Oponiéndose a nuestro lado autista (+1), nuestro lado alocado (-1) avivará problemas menos-que-perfectos en la coherencia de la computación cuántica (2): la infinitud de la segunda atención herida en el autismo.
El cruce de la primera con la segunda atención resolverá problemas en la decoherencia de la tercera atención (3) y la Voluntad de ayudar a otros bajo la iluminación del “tercer punto”.
La Unión de la finitud con el infinito (2) y la nada (3), en la Tercera Atención de muchas lectoras y en el Tercer Punto de pocas Santas(e.g., Teresa de Calcuta), salvará a los jóvenes en el siglo XXI.
Leggere la natura di Dio e della natura in qualunque Testo Sacro manterrà la memoria perfetta del nostro lato autistico, o la finitezza noiosa della prima attenzione. Però, la perfezione della computazione classica è insufficiente. Ci vuole anche l’incertezza di meno-della-perfezione.
Ogni Testo Sacro è un labirinto (2). Opponendosi al nostro lato autistico (+1), il nostro lato pazzesco (-1), risveglierà problemi meno-che-perfetti, nella coerenza della computazione “quantica” (2): o l'infinito della seconda attenzione ferita nell'autismo.
L’incrocio della prima con la seconda attenzione risolverà problemi nella decoerenza della terza attenzione e laVolontà di aiutare altri sotto l’illuminazione del “terzo punto”.
L’Unione del finito (1) con l’infinito (2) e il nulla (3), nella Terza Attenzione di molte lettrici, e nel Terzo Punto di poche Sante (e.g., Teresa di Calcutta), salverà i giovani nel secolo XXI.
The fifth Newsletter at researchautism.com revives the Toltec myth of the return of "Quetzal-coatl" to our 1st. attention. In classical computing, being-coatl (“snake-sanity-land” in Nahuatl) opposes nonbeing-quetzal (“bird-madness-sky”).
As we are more than the coatl of classical computing, in the “logos heuristics,” the search, going, infinity, vacuum, and quantum-computing of Coatlquetzal (“quo est” in Scholasticism, or the 2nd. attention between land and sky) heralds the return of Quetzalcoatl to a new land before dying.
John’s words, “He that cometh after me . . . was before me” (John 1:15 KJV) point to the fact that the dharma/yin-yang of the 3rd attention (the “quod est” of Scholasticism) leans on the Holy Ghost to unite . . .
John’s words imply the water of the first Greek philosopher Thales of Miletus, Heraclitus’s fire, Mary Magdalene, the hermeneutics of Ricoeur, and Quetzalcoa in nonautistic newborns.
La quinta Newsletter de researchautism.com revive el mito tolteca del regreso de “Quetzal-Cóatl” a nuestra 1ra atención. En la computación clásica, el ser-cóatl (serpiente-cordura-tierra en náhuatl) se opone al no-ser-quetzal (pájaro-locura-cielo).
Ya que somos más que el cóatl de la computación clásica, en la “heurística logos”, la computación cuántica, ida, sondeo, infinitud, y nada de Cóatlquetzal (el “quo est” del Escolasticismo o la 2da. atención entre tierra y cielo) precede el regreso de Quetzalcóatl a una nueva tierra antes de morir.
El mensaje de Juan, “Aquél que viene tras mí . . . es primero que yo (Juan 1:15, RVES), apunta al hecho que el Dharma/yin-yang de la 3ra atención (“quod est” en el Escolasticismo) se apoya en el Espíritu Santo para unir . . .
Las palabras de Juan denotan el agua del primer filósofo griego Tales de Mileto, el fuego de Heráclito, María Magdalena, la hermenéutica de Ricoeur, y QuetzalCóatl/Maitreya en los no-autistas al nacer.
La quinta Newsletter de researchautism.com ravviva il mito tolteca del ritorno di Quetzalcoatl alla 1ma attenzione. Nella computazione classica, l’essere-coatl (serpente-senno-terra in nahuatl) si oppone al non essere-quetzal (uccello-squilibrio-cielo).
Siccome siamo più del coatl, nell’“euristica logos”, l’esplorazione, andata, infinito, nulla, e computazione “quantica” di Coatlquetzal (“quo est” nella Scolastica, o la 2da. attenzione tra la terra e il cielo) precede il ritorno di QuetzalCoatl ad una nuova terra prima di morire.
Le parole di Giovanni, “Colui che viene dietro a me, . . . era prima di me” (Giovanni 1:15, Diodati 1665) rivelano che il dharma/yin-yang della 3za attenzione (il “quod est” della Scolastica) si appoggia allo Spirito Santo per unire . . .
Le parole di Giovanni denotano l’acqua del primo filosofo greco Talete di Mileto, il fuoco di Eraclito, Maria Maddalena, l’ermeneutica di Ricoeur, e Quetzalcoatl/Maitreya nei non autistici alla nascita.
The 6th. Logos Heuristics Newsletter at researchautism.com leans onShakespeare’s Hamlet and Leonardo’s Last Supper to cross:
The third attention ("Yin-yang," or the crossing of the second with the first attention in our brainstem) may allow us to:
La 6ta. Logos Heuristics Newsletter de researchautism.com cruza:
La tercera atención (Yin-yang, o el cruce de la segunda con la primera atención en el vástago cerebral) pudiese ayudarnos a:
La 6ta. Logos Heuristics Newsletter a researchautism.com incrocia :
La terza attenzione ("Yin-yang", o l’incrocio della 2da. con la 1ma attenzione nel nostro tronco encefalico) potrebbe aiutarci a:
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